Hur du använder artikelmarknadsföring för att främja ditt företag

Du kan använda artikelmarknadsföring för att främja ditt företag och få fler följare. Men om du inte vet hur du ska börja kan du läsa de här tipsen. De kommer att hjälpa dig att skapa en effektiv plan för artikelmarknadsföring.

Trots allt, ju fler artiklar du skriver, desto större är dina chanser att bli lästa av potentiella kunder. När du väl har lärt dig hur du ska göra kommer artikelmarknadsföring att bli lättare för dig. Det är bara att följa dessa tips för att få det att fungera! Läs vidare för att lära dig mer!

Artikelmarknadsföring är ett utmärkt sätt att öka trafiken till din webbplats. Till skillnad från andra former av reklam är artikelmarknadsföring extremt kostnadseffektiv. Det låter dig distribuera dina artiklar till många olika webbplatser, samtidigt som du tjänar på reklamen och backlinks. Artiklar är också lätta att dela på sociala nätverk och kan till och med användas för att uppmärksamma ditt företag genom nyhetsbrev. Det bästa sättet att marknadsföra dina artiklar är att skriva dem om relevanta ämnen som din publik kommer att finna intressanta.

Många webbplatser och bloggar gör sitt innehåll tillgängligt via RSS-flöden. Din artikel kommer förmodligen att visas i deras flöde och leverera en länk till feedläsare. Den kan också publiceras i ett nyhetsbrev via e-post. En skapare av nyhetsbrev kan använda din kostnadsfria artikel som ett sätt att lägga till innehåll i sitt nyhetsbrev och skicka det till tusentals prenumeranter. Om din artikel är populär kan den publiceras i flera nyhetsbrev och öka exponeringen. Så var inte rädd för att skriva artiklar som marknadsför dina produkter.

Hur social marknadsföring kan gynna kommersiella företag

Det primära målet med social marknadsföring är att förändra beteenden och främja långsiktiga samfördelar för samhället. Även om kommersiella företag har anammat konceptet social marknadsföring fokuserar de ofta mer på den funktionella aspekten. Exempel på denna typ av marknadsföring är företag som Tesla, som är ett välkänt exempel på social marknadsföring, genom att se till att deras produkter och verksamhet är så miljövänliga som möjligt. Social marknadsföring kan vara fördelaktigt på flera sätt, bland annat:

Kommersiell marknadsföring fokuserar på att marknadsföra en produkt eller tjänst och lägger inte mycket vikt vid etiska eller sociala värden. Vissa produkter, till exempel snabbmat, är skadliga för miljön. Men företagen fortsätter att marknadsföra dem med liknande priser, kampanjer och kvalitet. Inom social marknadsföring är målet att ändra beteende och främja en hälsosam livsstil. Målet är att ändra konsumenternas beteende, och detta kan åstadkommas med hjälp av olika metoder. Företaget kan till exempel köra en annons som talar om för människor att de inte ska skräpa ner eller kasta skräp på marken.

Social marknadsföring är ett kraftfullt verktyg för att skapa social förändring. I stället för att bara sälja en produkt använder sociala marknadsförare samma tekniker för att skapa medvetenhet och förändra konsumenternas beteende. Detta inkluderar underhållning, PR, mediebevakning och social marknadsföring. Trots likheterna kräver social marknadsföring kreativitet. Medan positionering är en viktig del av traditionell marknadsföring är det inte alltid en del av social marknadsföring. En kampanjs positionering är dess image, dvs. den bild som kampanjen syftar till att skapa. En kampanj för social marknadsföring kan syfta till att öka användningen av kondomer eller uppmuntra ungdomar att sluta sprida rykten om droger.

Läs mer här